Čo NECHCE váš webový dizajnér, aby ste vedeli?

V tomto jednostránkovom dokumente vám odhalíme pravdu o jednoduchej štruktúre webu, ktorá vám pomôže získavať viac kontaktov na vašich potenciálnych zákazníkov a zvýšiť príjem objednávok z internetu.

Stačí kliknúť na tlačidlo a ihneď získate prístup k materiálu a návodu, ako môžete túto štruktúru použiť na vašom webe ešte DNES aj vy (bez dodatočných technických zručností či veľkých investícií).

 

Tento nástroj musíte mať na svojom webe (alebo ako zistiť na akých pozíciach sa v Google nachádzate)

Search Console - analyza vyhľadávania.png

Páčilo by sa vám vedieť, na akých pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania v Google sa nachádzate na konkrétne kľúčové slová?

Tak čítajte tento článok až do konca. Nájdete v ňom konkrétny návod na inštaláciu analytického nástroja, ktorý vám prezradí viac než Google analytics. Tiež sa dozviete ako ho môžete prepojiť aj s vašou stránkou vo Webovači.

Je to naozaj ľahké. Stačí len postupovať podľa návodu, ktorý som pre vás napísal.

Keď chcete zistiť na akých pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania v rámci Google sa nachádzate, tak treba váš web prepojiť s nástrojom, ktorý sa volá Search Console.

Seach Console je bezplatný nástroj priamo od Google, ktorý vám pomôže sledovať vašu prítomnosť vo výsledkoch vyhľadávania.

Dokážete zistiť:

  • na aké kľúčové slová ste sa zobrazili vo výsledkoch vyhľadávania (stĺpec "dopyty" na obrázku nižšie)
  • koľkokrát ste sa na dané slovo zobrazili vo výsledkoch vyhľadávania (stĺpec "zobrazenia" na obrázku nižšie)
  • koľkokrát človek klikol na váš odkaz vo výsledkoch vyhľadávania (stĺpec "kliknutia" na obrázku nižšie)
  • na akej priemernej pozícii ste sa nachádzate vo výsledkoch vyhľadávania na dané kľúčové slovo (stĺpec "pozícia" na obrázku nižšie)

Všetky tieto informácie vám pomôžu nielen zistiť, ako dobre optimalizujete svoj web pre Google, ale aj to na ktoré kľúčové slová sa zamerať, aby návštevnosť vašej webovej stránky neustále rástla.

 

Na čo ešte slúži Search Console?

Okrem samotného zistenia na akých pozíciach na aké kľúčové slová sa nachádzate, vám poslúži aj na veľa ďalších užitočných vecí. Napríklad:

  • overiť, či Google ma prístup k obsahu vášho webu, aby ste mali istotu, že váš web sa nachádza vo výsledkoch vyhľadávania
  •  oznámiť Google, že máte nový obsah na webe napr. nový článok alebo novú podstránku (toto je dobré, najmä keď nepublikujete často na svojom webe alebo máte nový web)
  • odobrať nejakú stránku z vášho webu z výsledkoch vyhľadávania. Výhodné je to vtedy, keď nechcete, aby sa daná stránka zobrazovala vo výsledkoch vyhľadávania
  • zistiť aké iné stránky odkazujú na váš web
  • ako sa zobrazuje váš web pri mobilnou vyhľadávaní a či je mu dostatočne prispôsobený
  • sledovať a riešiť problémy pri zavírení vášho webu.

Je toho naozaj veľa, v čom vám dokáže nástroj Search Console pomôcť. Viac o tom si môžete prečítať tu. Takže určite odporúčam si ho naištalovať a zfunkčniť.

 

Ako začať využívať Search Console?

Ak si chcete sprevádzkovať Search Console, tak choďte na túto stránku. Do Search Console sa prihlásite pomocou vášho gmailového účtu. Ak gmailový účet nemáte, tak si ho vytvorte.

Po prihlásení sa vám zobrazí obrazovka nižšie. Hneď môžete pridať svoj web do Search Console, aby ste videli všetky údaje, ktoré chcete vidieť.

Svoj web pridáte tak, že do prázdneho okna napíšte url adresu vášho webu a kliknete na “Pridať vlastnosť”.

V ďalšom kroku je potrebné overiť vlastníctvo vášho webu. Je to nevyhnutné opatrenie, ktoré Google vyžaduje, aby mal istotu, že sa k citlivým údajom o návštevnosti vašej stránky nedostane vaša konkurencia.

Možností, ako overiť vlastníctvo vašej stránky, je viacero. Spočívajú v tom, že na svoj web vložíte určitý súbor alebo značku. Tým Google dokážete, že pravdepodobne ste vlastník webu alebo dôležitý človek z vašej firmy (napríklad programátor), ktorý má neobmedzený prístup k webu.

Ja najradšej používam overenie vlastníctva prostredníctvom metaznačiek. Tento spôsob sa využíva aj u iných nástrojov, preto pre mnohých môže byť považovaný za jednoduchší.

Metaznačka predstavuje špeciálny kód, ktorý musíte vložiť do webu. Vkladá sa do hlavičky webu. Nebojte sa, nemusíte byť programátor, aby ste to zvládli.

Tu je príklad: <meta name="google-site-verification" content="rozneCislaVELKEamalePismenA" />

Svoju metaznačku, ktorú treba vložiť do vášho webu nájdete po kliknutí na “Alternatívne spôsoby” a zaškrtnutí možnosti “Značka html”.

Následne podľa inštrukcií skopírujte celú metaznačku a vložte ju do svojho webu. Mala by sa nachádzať v sekcii <head> pred prvou sekciou <body>.

Nebojte sa, nemusíte byť programátor, aby ste to zvládli. V nasledujúcej časti sa dozviete ako na to, aj bez predchádzajúcich skúsenosti.

 

Ako vložiť metaznačku do vášho Webovača?

Ak využívate Webovač, tak vloženie metaznačky je veľmi jednoduché. Webovač totiž obsahuje políčko, do ktorého značku jednoducho prekopírujete a je to vybavené. Nebude musieť nijako zasahovať do kódu.

Takže poďme na to.

Najskôr sa prihláste do administrácie svojho webu. Vľavo v menu kliknite na “Nastavenia” a vyberte “Nastavenie webu”.

Po kliknutí na “Nastavenie webu” sa vám zobrazí okno, do ktorého už len kód vložíte a necháte uložiť. Kód vložte do kolónky “Meracie kódy”. Ak tam už nejaké kódy máte, dávajte pozor, aby ste ich nedopatrením nevymazali - môžu tiež plniť dôležitú úlohu.

 

Dokončenie overenia

V tejto chvíli už máte metaznačku vloženú na webe. Teraz je potrebné sa ešte vrátiť do Search Console a kliknúť na tlačítko “Overiť”.

Ak ste to urobili presne podľa postupu, mala by sa vám zobraziť správa, že vám Google gratuluje, lebo ste úspešne overili vlastníctvo vášho webu.

Takže od tejto chvíle môžete naplno využívať možnosti nástroja Search Console.

 

Autor: Martin Mažár

 

Túžite mať krásny web vytvorený na základe psychológie predaja? S Webovačom to zvládne každý.

Vytvorte si svoj web pomocou Webovača.

ČO HOVORÍTE NA WEBOVAČ

JE TO ÚPLNE ÚŽASNÉ!!! Toľko možností, kreácií a skúšania, prenášania súčastí sem-tam mávnutím myši...
Som unesený. Ďakujem :-)

Mgr. Andrej Gonda www.arkai.sk

Štruktúra webu, ktorá FUNGUJE. Bodka.

Stačí kliknúť na tlačidlo a ihneď získate prístup k materiálu a návodu, ako môžete túto štruktúru použiť na vašom webe ešte DNES aj vy (bez dodatočných technických zručností či veľkých investícií).

Odhaľte tajomstvo webov, ktoré ľudia jednoducho milujú

V tomto jednostránkovom dokumente vám odhalíme pravdu o jednoduchej štruktúre webu, ktorá vám pomôže získavať viac kontaktov na vašich potenciálnych zákazníkov a zvýšiť príjem objednávok z internetu.

Tieto stránky používajú cookies.
Prehliadaním týchto stránok s používaním cookies súhlasíte.