Čo NECHCE váš webový dizajnér, aby ste vedeli?

V tomto jednostránkovom dokumente vám odhalíme pravdu o jednoduchej štruktúre webu, ktorá vám pomôže získavať viac kontaktov na vašich potenciálnych zákazníkov a zvýšiť príjem objednávok z internetu.

Stačí kliknúť na tlačidlo a ihneď získate prístup k materiálu a návodu, ako môžete túto štruktúru použiť na vašom webe ešte DNES aj vy (bez dodatočných technických zručností či veľkých investícií).

 

5 spôsobov ako začať ZARÁBAŤ z vášho webu

Keď som pred 5 rokmi začal tvoriť svoju webovú stránku, tak som nemal "ani páru" o tom, ako zarábať z webu.

Dopredu ma hnala túžba urobiť si web. Hovoril som: "Veď neskôr na to prídeš, ako speňažíš svoj web..."

A veru som na to prišiel...

Stálo ma to však veľa času a veľa peňazí. Keby som vtedy na začiatku vedel to, čo viem teraz, tak moje podnikanie a moje zárobky z internetu by boli niekde inde.

Dnes môžem smelo povedať, že medzi prstami mi uniklo naozaj kopec peňazí. Nemuselo to tak byť, ak by som poznal všetky základné spôsoby zarábania na webe, ich výhody a nevýhody a hlavne si vybral tu správnu.

To je aj dôvod, prečo sa v nasledujúcom článku pozrieme na 5 základých spôsobov ako zarábať z webu.

 

Toto nie je správna cesta ako zarábať z webu

Keď som začínal, tak kdesi na internete som sa dočítal, že je dobré zarábať prostredníctvom PPC reklamy.

Tá funguje tak, že na svoj web umiestnite reklamu napr. reklamu od Google, Skliku alebo Etargetu a následne, keď návštevník vašej stránky na danú reklamu klikne, tak Google (Sklik alebo Etarget) vám za to pripíše províziu.

Samozrejme som poslúchol "skúsenejších" a nahodil som tento typ reklamy na svoj web.

Po mesiaci som bol doslova HOTOVÝ, aké "neuveriteľné" peniaze to zarobilo :) Zárobok sa hýbal len rádovo v niekoľkých centoch!!! 

Pozrite si výšku zárobku z PPC reklamy za jeden mesiac...

 

Nechcem tým povedať, že PPC reklama ako spôsob zárobku z webu je zlá, ale to, že nie je vhodná pre každého. 

Na to, aby ste pomocou umiestnenej PPC reklamy na vašom webe zarobili slušné peniaze, potrebujete mať na webe návštevnosť rádovo v tisícoch alebo v desaťtisícoch ľudí mesačne.

Inak to naozaj nemá zmysel. Poďme sa teda pozrieť na ďalšie spôsoby zarábania na webe:

 

Výnosnejší spôsob zárobku z webu

Pokiaľ chcete z webu zarábať viac peňazí, začnite namiesto PPC reklamy predávať reklamný priestor na webe.

Čo mám na mysli pod reklamným priestorom?

Môžu to byť napríklad:

  • reklamné bannery - banner s reklamou, ktorý sa nachádza v bočnom panneli, nad článkom, pod článkom, prípadne v hlavičke. Tých možnosti je viac. Bežná cena takého reklamného banneru za mesiac sa hýbe okolo 50 eur. Cena však taktiež závisí od návštevnosti vášho webu, od umiestnenia a veľkosti banneru.

Tu je príklad cenníka bannerov zo stránky iamcool.sk:

 

  • PR články - sú v podstate reklamné články. Za ich zverejnenie na vašom webe si môžete nechať platiť. Cena za zverejnenie takéhoto článku môže byť 30 alebo 50 eur alebo aj o veľa viac (tiež v závislosti od návštevnosti webu). Publikovaním PR článkov sa živí množstvo malých webov, ale aj veľkých portálov ako napr. čas.sk. Aj PR-články môžu byť pre vás zaujímavý zdroj príjmu.

 

  • Odkazy - niekto si môže kúpiť odkaz na vašom webe, ktorý smeruje na jeho stránku. On vďaka tomu získava návštevnosť na svoj web a potenciálnych klientov. Cena takýchto odkazov sa hýbe od 5 eur.

 

Aký môže byť váš zárobok?

Predstavte si, že sa vám podarí mesačne predať niekoľko bannerov a hneď ste na príjme pár stovák eur mesačne.

Samozrejme lepšie výsledky s týmto spôsobom zárobku majú weby, ktorých majitelia sú aktívni. Nielenže čakajú kým sa niekto ozve, kto má záujem o reklamu, ale aj aktívne ponúkajú svoj reklamný priestor potenciálnym klientom.

 

Lepšie výsledky mi prinieslo affiliate

Potom čo som vyskúšal PPC reklamu ako zdroj príjmu z webu, tak som začal skúšať nové spôsoby zárobku. Jedným z nich bolo affiliate. 

A to už bola INÁ KÁVA!

Môj najväčší affiliate zárobok bol 173 400 Kč za mesiac (8785 eur).

Takýto príjem som však nemal každý mesiac, ale aj tak sa to nedalo porovnať so zárobkom z umiestnenia PPC reklamy na mojom webe.

V bežný mesiac mi affiliate zarobil niekoľko stovák eur (a stále aj zarába).

 

Čo je to affiliate a ako funguje?

Affiliate je sprostredkovanie predaja v podmienkach internetu. Funguje na tom istom princípe ako väčšina obchodných zástupcov napr. finančných poradcov.

Bežný finančný poradca nemá žiaden plat. Je platený len od výkonu. Jeho úlohou je ponúkať produkty potenciálnym klientom (a tiež radiť a pomáhať) a za každý takýto predaj získa províziu.

Čím viac produktov predá, tým viac zarobí. Ak v daný mesiac nič nepredá, tak nič nezarobí.

Podobne je to aj na webe (v prípade affiliate).

Predstavte si, že máte svoj web. Na tomto webe nepredávate svoje produkty, ale snažíte sa propagovať produkty iných ľudí a firiem napríklad formou článkov, reklamných bannerov a odkazov.

Ak si niekto na základe vášho článku (alebo banneru) kúpi propagovaný produkt, tak vy získate províziu.

Príklad

Na vašom webe napíšete článok na tému "Ako si vybrať parfém." V článku odkážete na eshop www.parfemy-elnino.cz (ktorý má provízny program) pomocou špeciálneho odkazu, aby dokázali zistiť, že návštevník na ich web prišiel z vášho webu. A ak si takýto návštevník kúpi u nich parfém, tak získate províziu 5 % z ceny parfumu. Teda ak si kúpi parfumy za 100 eur, získate províziu 5 eur.

Existuje množstvo webov a e-shopov, ktoré ponúkajú za privedenie zákazníka slušnú províziu. Tá provízia sa u hmotných produktov často hýbe okolo 1% - 15% a u nehmotných produktov ako sú softvéry, kurzy aj 30 % z ceny produktu.

Obrovskou výhodou affiliate je, že sa z neho môže stať aj pasívny príjem. Ja som na webe napísal niekoľko článkov, v ktorých som propagoval služby jednej firmy a už 3 roky mi chodí odtiaľ pasívny príjem.

Za necelé tri roky mi tieto články zarobili 2400 dolárov (viď obrázok) a tento mesiac mi príde ďalších 136 dolárov (ktoré som doteraz zarobil a ešte neboli vyplatené).

 

 

Predaj výrobkov 

Asi najviac uchopiteľný spôsob ako zarábať na internete je predaj produktov. Jednoducho povedané otvoríte si e-shop, kde budete predávať produkty.

K tejto téme asi nepotrebujem veľa písať, lebo s e-shopom sa stretol už asi každý.

Spraviť si e-shop je výborná príležitosť pre majiteľov kamenných predajní ako z lokálneho obchodu spraviť obchod s celoslovenskou (prípadne medzinárodnou) pôsobnosťou. 

A to sa môže zaujímavým spôsobom prejaviť vo vašich príjmov. Zrazu z obchodu s tržbami v tisíckach eur sa môže stať obchod s tržbami v desaťtisícoch eur.

Krásny príklad je e-shop s tričkami - dedoles.sk, ktorého ročný obrat je v státisícoch eur.

 

Nepriamy zárobok z webu

Posledný spôsob ako zarábať z webu využijú najmä obchodníci a podnikatelia, ktorí predávajú služby, ktoré sa nedajú spraviť cez web a potrebujú sa stretnúť s klientom. 

Príkladom sú finanční poradcovia, výživoví poradcovia, realitní makléri atď.

V ich prípade web priamo nezarába, ale dohadzuje im klientov, s ktorými neskôr uzatvárajú obchody (klienti im sami volajú, že potrebujú ich služby alebo píšu emaily).

Príkladom je Jaroslav Ilek, ktorý si pred necelými dvoma rokmi spravil web. Za 15 mesiacov fungovania webu mu web (jemu a jeho tímu) priniesol klientov, za ktorých získali provízie v hodnote 50 000 eur.

 

 

Slovo na záver

Toto bolo 5 spôsobov ako začať zarábať z webu. Verím, že budú pre vás inšpiráciou a pomôžu vám k vyšším zárobkom z vášho webu, aby ste nerobili tie isté chyby, ktoré som robil ja, keď som s webom začínal.

Viem, že tento článok môže vyzerať ako "rýchly návod na zbohatnutie", ale tak to nie je. 

Podnikanie na webe je presne ako každé iné podnikanie, vyžaduje odhodlanie, sústredenie, vytrvalosť, vzdelávanie sa a aj finančnú investíciu (napr. do obstarania webu, do nákupu výrobkov pri e-shope atď.)

Držím vám všetkým palce :) Ak máte nejakú otázku, tak ju položte do komentárov. Ak sa vám článok páčil, dajte mu páči sa mi a zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

 

autor: Martin Mažár

Túžite mať krásny web vytvorený na základe psychológie predaja? S Webovačom to zvládne každý.

Vytvorte si svoj web pomocou Webovača.

ČO HOVORÍTE NA WEBOVAČ

JE TO ÚPLNE ÚŽASNÉ!!! Toľko možností, kreácií a skúšania, prenášania súčastí sem-tam mávnutím myši...
Som unesený. Ďakujem :-)

Mgr. Andrej Gonda www.arkai.sk

Štruktúra webu, ktorá FUNGUJE. Bodka.

Stačí kliknúť na tlačidlo a ihneď získate prístup k materiálu a návodu, ako môžete túto štruktúru použiť na vašom webe ešte DNES aj vy (bez dodatočných technických zručností či veľkých investícií).

Odhaľte tajomstvo webov, ktoré ľudia jednoducho milujú

V tomto jednostránkovom dokumente vám odhalíme pravdu o jednoduchej štruktúre webu, ktorá vám pomôže získavať viac kontaktov na vašich potenciálnych zákazníkov a zvýšiť príjem objednávok z internetu.

Tieto stránky používajú cookies.
Prehliadaním týchto stránok s používaním cookies súhlasíte.